ponedjeljak, 3. ožujka 2014.

Prvi proljetni smoothie iz prirode

Sunčana subota ovoga vikenda inspirirala me da odem lutati po prirodi.  Uputila sam se u obližnju šumu, tako sam sigurna da ništa nije prskano pesticidima, koje primjenjuju seljaci. Primijetila sam da ima već mladog samoniklog jestivog bilja, maslačka, mladih kopriva, matovilca. Dala sam se u zelenu berbu, napunila sam vrećicu 'sunčevom' energijom sadržanom u mladim koprivama i maslačku. Naprosto su mi curile sline, od same pomisli na prekrasni tamno zeleni smoothie koji ću napraviti od kopriva i maslačka s dodatkom nekog voća kada se vratim doma.
Izrazito tamna boja smoothiea od spomenutih listova govori o bogatom fitonutritivnom sastavu mladih biljaka izraslih pod suncem, koje se uvelike razlikuju od onih koje se kupe u trgovačkim centrima i koje su izrasle u umjetnim uvjetima staklenika. Konzumirajući kupljene zelene listove i brokule, primijetila sam da je njihov sastav mnogo siromašniji od biljaka koje beremo izravno u prirodi.
Sinula mi je ideja  kako ću za iduću zimu i proljetne mjesece smiksati i smrznuti samoniklo bilje, te ću ga koristiti zajedno sa onim lišćem koje ću morati kupiti u trgovini.

Napravila sam odličan smoothie od mladih kopriva, maslačka, peršina i blitve koje je prezimila u maminom vrtu. Nakon što sam popila  1 litru te prekrasne tamnozelene tekućine, osjetila sam kako se moje tijelo oslobodilo nekih suvišnih toksina, mnogo više sam dobila energije, probudila sam se prije zvona budilice, iako uvijek kasno liježem. 

Ovaj tamno zeleni smoothie čiji vam recept prilažem zajedno sa sastojcima odličan je u prvome redu za detoksikaciju jer ima diuretička svojstva, zatim bogat je fitonutritivnim sastojcima, željeza, kalija, kalcija.

Maslačak: učinkovitiji je u borbi protiv raka i od kemoterapije, sadrži u sebi vitamine i minerale : B6, tiamin, riboflavin, vitamin C, željezo, kalcij, kalij, folnu kiselinu i magnezij. Sadrži i do 535% potrebnog dnevnog unosa vitamina K i oko 110% preporučenog dnevnog unosa vitamina A.

Koprivasadrži čak pet puta više kalcija  i šest puta više vitamina C, a zavidan sadržaj klorofila pomaže obnavljanju stanica i utječe na duže zadržavanje kisika u mozgu. Kopriva sadrži mnogo bjelančevina, ugljikohidrata, masti, kalcij, fosfor, željezo, magnezij, vitamine C, A, B2, B5, K, karoten, pantonensku kiselinu, lecitin, tanin i bogatiji je izvor vitamina C i A od većine uzgojenih biljaka. On je pravi mali polivitaminski rezervoar.

Dobije se 1,2 litre zelenog kašastog soka. Voća stavite što više za poboljšanje okusa.

    Recept:
-          stručak mladih kopriva
-          stručak listova mladoga maslačka
-          5 listova blitve
-          Vezica mladog peršuna
-          Banana
-          Naranča
-          Jabuka
-          Kivi
-          5 dcl vode

















Nema komentara:

Objavi komentar