utorak, 4. veljače 2014.

Zimska juha od butternut tikvice s čipsom od kelja

Sjećam se mirisa pečene tikve iz role koja je dopirala u zimskim mjesecima iz bakine pećnice. Bila je fina slatka, suha i odlična. Uvijek me podsjećala na karamel. Tada nisam bila svjesna i nije mi bilo ni na kraj pameti da je jedem sirovu?! Tada nisam imala saznanja niti spoznaju o sirovoj hrani i prehrani koja je savršena za naše tijelo. 

Butternut tikvica je moja omiljena tikva na jelovniku, i koristim je u svojoj prehrani tijekom cijele godine. Daje mi osjećaj sitosti i zadovoljstva, te topline koja je dobrodošla u ovim zimskim danima. Najbolja mi je u kombinaciji kada je napravim s đumbirom, muškatnim oraščićem, te dodam bučino ulje  kod serviranja za okus. Ovaj puta sam uzela maslinovo. Juhu od žute tikvice radim sa različitim sastojcima, uvijek dodam nešto drugo, kao napr. za podlogu stavim 2 žlice suncokretovih ili bučinih golica. Odlična mi je svaki puta na svoj način. To je jedina juha čiju recepturu volim mijenjati a svaki puta dobro ispadne i odlična je. Uz juhicu serviram i dehidrirani čips od kelja s kurkumom, te bučino ulje, moram priznati da je okus jedinstven i savršen. Moj savjet vama je, da, prilagodite sastojke prema vašem ukusu i da zadovoljite svoje receptore.

Da li ste znali da  već 1 šalica narezane butternut tikve sadrži oko 60 kalorija, 16 g ugljikohidrata i 3 g  vlakana. Ona tijelu također pruža gotovo 300% dnevne potrebe za vitaminom A, 50% vitaminom C, 7% kalcija i 5% željeza.
Butternut tikvica bogata ja beta karotenom, što joj daje lijepu narančastu boju koja nas asocira na toplinu.  Beta karoten tikvi daje narančasto-žutu boju, koji se u tijelu pretvara u vitamin A, koji je dobar ua izoštravanje vida i zadužen za zdravlje očiju,te ima važnu ulogu  u održavanju sluznica i mekih tkiva.
Butternut tikvica je je bogata i vitaminom C, koji je važan u zacjeljivanju rana i za zdravlje desni. 

Kelj je dobar za održavanje normalne razine tlaka onih koji imaju probleme.

Zimska juha od žute tikvice
















 


Sastojci:

 -    2 šalice žute tikvice
-          1 oguljena jabuka
-          1 svježa rajčica
-          kriška limuna  
-      đumbir
-          papar
-          1 mala žličica himalajske soli
-          muškatni oraščić pola male žličice
-          3 dcl tople vode
-        maslinovo ili bučino hladno prešano ulje za dodatni okus


Postupak: sve sastojke staviti u blender, miksati do fine guste strukture. Poslužiti s čipsom od kelja, maslinovim ili bučinim uljem hladno prešanim uljem.





Nema komentara:

Objavi komentar